
User Experience
7 olika e-handelskunder och hur du får dem att konvertera
Så gör man för att öka omsättningen genom att känna till kundernas behov och motivationskrafter
Det gäller att förstå kundernas köpmönster och beteenden online för att lyckas generera affärsnytta. Vi arbetar kundfokuserat och datadrivet med e-handel – vilket innebär att slutkundens behov, beteenden och drivkrafter ställer krav på upplevelsen och tekniken.
Att kartlägga kundresan är ett viktigt steg i processen. Vi hjälper både stora och små företag att nå framgång med sin e-handel och är rådgivande inom digital affärsutveckling.
Användningstester är ett utmärkt sätt för att upptäcka problem på webben eller för att förstå användare bättre. Det gäller att hålla god takt med omvärlden eftersom köpmönster hela tiden ändras och nya målgrupper tillkommer.
En bra e-handel måste vara användarvänlig, enkel och tillgänglig. Den måste vara sökordsoptimerad och därefter enkel och snabb att navigera i. Det gäller att hjälpa kunden hitta det den söker och därefter kunna genomföra sitt köp. Det gäller att inte glömma varumärket heller – den är en stor del för valet av butik och en anledning till att återkomma och handla igen. Våra experter inom user experience, konverteringsoptimering och SEO är vana att ta fram kraftfulla lösningar för e-handel.
En stark e-handelsmotor i botten är grunden till en lyckad e-handel. Vi arbetar hållbart och framtidssäkrat med teknik som är snabb, modern och säker. Vi arbetar med olika e-handelsplattformar både för B2B och B2C. Några exempel:
Vi integrerar mot alla typer av affärssystem – några exempel är:
Vi jobbar med de flesta betallösningarna som finns på marknaden bl a
Vi erbjuder PIM-system (Produkt Information Management) som ger fullständig koll på produktsortimentet.
Vi stöttar våra kunder med att sätta upp rätt typ av mätning i t ex Matomo eller Google Analytics och kan på så sätt arbeta tillsammans datadrivet med optimering och uppföljning.