Limetta är Optimizely Gold Partner
Vi är Optimizely Gold Solution Partner och vi kan med stolthet säga att vi är en av de bästa digitala byråerna som kan leverera Optimizelys produkter och tjänster.
"Givetvis är vi oerhört glada över att ha uppnått Optimizely Gold Partner status" säger några i teamet på Limetta. "Det är ett erkännande av vårt hårda arbete och engagemang för att erbjuda våra kunder de bästa möjliga digitala upplevelserna. Genom att vara en Gold Partner kommer vi att kunna fortsätta leverera innovativa lösningar.”
Vi är specialister och har jobbat med Optimizely (Episerver) i över 10 år och levererat framgångsrika projekt inom mängd olika branscher.
Optimizely Gold Partner
Limetta är en Optimizely Gold Partner med specialisering på Optimizely CMS – ett av de mest avancerade och flexibla innehållshanteringsverktygen på marknaden. Vi kombinerar teknisk expertis med en stark fokus på användarupplevelse för både slutanvändare och redaktörer.
Vi bistår våra kunder i att maximalt utnyttja Optimizelys kapacitet genom integrationer, anpassade funktioner samt utbildning och support för redaktörer. Vårt mål är att säkerställa att ni känner er trygga med både tekniken och arbetsflödet.
Varför välja en Optimizely Gold Partner
Optimizely erbjuder en omfattande uppsättning digitala tjänster. Oavsett marknadssegment gör Optimizelys produkter och Limettas tjänster det möjligt att bygga avancerade lösningar för dig som kund. Vårt syfte är att tillhandahålla alla verktyg som behövs för att våra kunder ska nå framgång. Optimizely är en global ledare inom digitala upplevelseplattformar och samarbetar med över 9 000 kunder över hela världen.
Optimizely klassificerar partners i fem nivåer baserat på deras erfarenhet och kunskap. Limetta är en verifierad partner med hög kompetens och många genomförda projekt.
Limetta är en Optimizely Gold Partner med certifierade systemutvecklare på Optimizely CMS som har expertkunskap inom området. Våra projektledare har omfattande erfarenhet av att arbeta med Optimizely.
Två kunduppdrag på Optimizely
Einar Mattsson
När fastighetsbolaget Einar Mattsson sökte ny digitalbyrå föll valet på Limetta. De var i behov av en digital partner med kreativ höjd och god teknisk kompetens inom Optimizely. Eftersom de sett och gillat våra tidigare projekt kontaktade de oss och det visade sig - vi gillade dem riktigt mycket också!
Till att börja med tog vi över deras befintliga webbplats och gjorde några mindre ingrepp på specifika funktioner som behövde lite kärlek. Sajten vad dock daterad och stötte inte alls de mål som Einar Mattsson ville uppnå. Vi började därför tillsammans att snickra på en relansering av webbplatsen med ett nytt fokus och tydliga målsättningar.
Genom att skapa ett snyggt och lättarbetat ramverk för presentation av Einar Mattssons byggprojekt kan redaktörerna nu skapa snygga och representativa presentationer av projektet. Där kan de berätta om vad projekten syftar till och hur många nya hyresrätter som byggs – eftersom det är ett hett ämne i bostadsmarknaden i Stockholm.
VetApotek.se
Evidensia är en av Europas ledande kedjor för djursjukvård. När de beslutade att växla upp sin digitala närvaro och lansera en ny e-handel inklusive ett online-apotek för djurägare föll valet på Limetta. Efter flera intensiva sprintar har vi nu lanserat VetApotek.se – Sveriges nya e-handel och apotek för djurägare.
Vi hade ett antal parametrar att ta hänsyn till, bland annat stod vi inför utmaningar med en betydligt kortare tidsram än vad de flesta konkurrenter hade haft för utveckling av liknande tjänster. Dessutom var det flera olika system inblandade, alla med sin egen komplexitet. Då tjänsten hanterar data som kommer från E-Hälsomyndighetens tjänster ställdes mycket höga krav på säkerhet och arkitektur.
Vi byggde lösningen runt Optimizelys ekosystem med funktioner som CMS, Commerce och Find (sök) samt Limettas eget PIM (Product Information Management).
PIM:en hanterar den stora mängden av artiklar som VetApotek säljer samt de över 40 000 läkemedelsartiklar som finns i eHälsomyndighetens register. Vi har byggt integrationer mot olika datakällor för att få in så mycket information om varje artikel som möjligt. Här hittar man nu ett mycket rikt artikeldata med kopplade resurser som t ex bilder och olika prisuppgifter och säljkanaler.
För att kunna hantera kopplingen mellan eHälsomyndighetens tjänster och Evidensias receptexpedieringssystem tog vi fram ett specialanpassat system för att kunna möta kraven på informationssäkerhet. Här säkerställs att informationen är skyddad med hjälp av bland annat kryptering i flera nivåer och täta skott mellan delmiljöer. Säkerhetskraven genom hela projektet har varit rigorösa och vi har även haft lagkrav att förhålla oss till hur informationen ska hanteras.
För att det ska vara enkelt för användarna att komma åt sina djurs recept har vi valt att autentisera användare med hjälp av Mobilt BankID. Fraktval hanteras via Unifauns dynamiska fraktcheckout och för att göra betalningen så smidig som möjlig valde vi Klarna Checkout. Hanteringen av order, fraktbokning samt betalning är nu så enkel och automatiserad som möjligt, vilket innebär minimerad manuell handpåläggning, och att den generella kvalitén i Evidensias affär höjs.