Nyheter från prisbelönad digital byrå
-
Blogginlägg -
Säkerställ att användarna tar del av rätt information i kristider
Webbplatsen spelar en central roll i många organisationers kriskommunikation. Hur ska du tänka för att säkerställa en bra användarupplevelse och att användarna får ta del av rätt information?
-
Blogginlägg -
Tipsen för att välja digitalbyrå
Vi ger våra bästa tips hur du som beställare säkerställer att ni som företag och organisation väljer rätt digital partner.
-
Blogginlägg -
Att vara praktikant på Limetta
Vi tog en kaffe med Jakob Edéus, som sin praktikperiod hos oss på Limetta i samband med studier på Medieinstitutets KY-utbildning Front End Developer.
-
Blogginlägg -
En AI må vara snabb, men den är inte kvick
Vi måste sluta se så svart-vitt på AI. Verkligheten kommer inte att se ut så. Det kommer snarare att bli en välkommen avlastning från tråkiga rutinsysslor och lämna fältet öppet för Homo Ludens - den lekande människan. Varför ens prata om att bygga en artificiell Oscar Wilde när vi människor är så bra på att vara just människor.
-
Blogginlägg -
Vad kunder vill ha i samarbetet med sin byrå
Digital kompetens och proaktivitet är vad kunderna rankar högst i önskelistan till sina byråer enligt Årets byrå, en årlig branschstudie där Limetta i år tog en tredje plats i kategorin ”Digitala byråer”.
-
Blogginlägg -
Limetta – en av Sveriges bästa digitala byråer
Limetta bäst i klassen på ”affärsnytta” med ett snittbetyg på 9,56 av 10 möjliga i "Årets Byrå" som är en undersökning av kundnöjdhet hos 150 byråer
-
Blogginlägg -
Så lyckas du med Open Graph i sociala medier
Du har precis lanserat en ny webbplats och vill berätta om det för kunder, vänner och bekanta på sociala medier. Du kopierar länken och klistrar in den i Facebook. Det ser verkligen inte bra ut. Vad ska jag göra nu?
-
Blogginlägg -
En introduktion till AI
Detta är en bred introduktion till AI och Machine Learning där vi reder ut begreppen, slår hål på myter och visar på exempel på hur denna teknik används redan idag.
-
Blogginlägg -
Risken att tappa kunder är stor när förväntningar höjs inom e-handel
Allt fler konsumenter testar att handla på nätet och utvecklingarna i konsumentbeteende rör sig fort framåt.
-
Blogginlägg -
E-barometern visar återigen ökande e-handel
Under Januari 2016 ökade den svenska e-handelskonsumtionen med 14% i jämförelse med samma månad året innan.
-
Blogginlägg -
Årets Digitala Byrå söker UX- och interaktionsdesigner
Vi söker dig som har erfarenhet av interaktionsdesign och är passionerad över att skapa kreativa, enkla och användbara digitala tjänster som kunderna älskar. Tillsammans med creative director, projektledare, formgivare och utvecklare kommer du att skapa riktigt bra användarupplevelser hos oss.
-
Blogginlägg -
Årets Digitala Byrå söker webb- och systemutvecklare
Nu letar vi efter dig som har minst 4 års erfarenhet av utveckling inom backend med inriktning på att arbeta med webben - en kreativ och ansvarstagande utvecklare som gillar att jobba i team.
-
Blogginlägg -
Årets Digitala Byrå söker frontendutvecklare / webbutvecklare
Är du vår nya medarbetare? Vi söker dig med 3-4 års erfarenhet av utveckling inom frontend, gärna från en webbyrå eller som IT-konsult. Du är en kreativ och ansvarstagande utvecklare som gillar att jobba i team.
-
Blogginlägg -
Svensk e-handel växer och närmar sig 50 miljarder kronor 2015
För Svensk detaljhandel blir de digitala kanalerna ständigt viktigare. Dock är fyra av tio webbutiker fortfarande inte mobilanpassade. Limetta har i flera år arbetat med PIM-system (Product Information Management) för att hantera och marknadsföra produkter där e-handel, affärssystem och fysiska butiker använder samma system.
-
Blogginlägg -
Redesign och optimering av gränssnitt för Bonniers Bokklubbar på Episerver CMS
Limetta fick i uppdrag att förbättra och uppgradera Bonniers Bokklubbar. Resultatet blev tydligare och mer användarvänliga webbplatser.
-
Blogginlägg -
Svensk e-handel tar närmare 40 procent år 2024
Om 10 år kan uppemot 40 procent av all detaljhandel komma att ske på nätet enligt Swedbanks prognos. Konsekvenserna för detaljhandeln blir betydande men det ges en enorm möjlighet för de aktörer som satsar digitalt.