Tips
Digital brief
Här har vi samlat våra bästa tips på vad du bör ha med i briefen för att projektet ska få rätt förutsättningar redan från start.
Vi tar fram digitala lösningar med fokus på lönsamhet, varumärkesbyggande och användarvänlighet. Vi engagerar oss i kundens resultat och stödjer varandra i framgång och motgång.
Vi är väldigt måna om att våra kunder upplever oss som en partner - en extern förlängning av den egna organisationen. Utifrån kundens verksamhets- och affärsmål skapar vi digitala lösningar som får verksamheten att växa. Ökad lönsamhet, nöjdare kunder, modernare tjänster, snabbare service, ökat genomslag på webben och digitalisering av befintliga eller helt nya affärsområden är alla exempel på mål som vi dagligen arbetar med tillsammans med våra kunder.
Vi har den kompetens och den erfarenhet som krävs för att driva ett digitalt projekt från start till mål. Våra projektledare, programmerare, IT-arkitekter, grafiska formgivare och UX-designers både sitter och arbetar ihop i samma rum. Det bidrar till en förståelse för helheten och att varje arbetsinsats är viktig för att nå målet.
Att känna stolthet över det vi designar och bygger är viktigt. Vårt mål är att leverera kvalitet i allt vi gör och att vi uppnår största möjliga nytta - både för dig som kund men också för slutanvändaren och projektet i sin helhet. Vi stävar alltid efter att leverera digitala lösningar som lyfter och stärker våra kunders affärer.
Vi är en resultatinriktad byrå med prestigelösa medarbetare som gillar att prestera tillsammans som team. Ett öppet och ärligt samarbete är viktigt för oss – därför ser vi till att inte gömma oss bakom luddiga begrepp och talar klarspråk. Smart är ett av våra ledord – vi arbetar igenom våra lösningar samtidigt som vi inte krånglar till det i onödan.
Kvalitet och engagemang är viktigt för oss. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta över att arbeta tillsammans med oss. Tittar man på varför våra kunder har valt att samarbeta med oss så är det just personkemin, branschkunskapen och den kreativa höjden som varit avgörande. Vi skapar alltid lösningar som utgår från kundens och deras målgruppers behov. Förutom att vi får saker gjorda har vi ofta roligt i möten med våra kunder. Varför skulle det ena utesluta det andra?
Att genomföra ett projekt ihop innebär att man delar både framgångar och motgångar. Oavsett vilket så är vi alltid med - vi släpper inte taget bara för att det börjar blåsa. Vi engagerar oss i kundens resultat och stödjer varandra i framgång och motgång.
Grunden till vår projektprocess är ett beprövat arbetssätt som vi vet fungerar och är effektivt. Den hjälper oss att koordinera alla de olika aktiviteter som ingår i ett projekt. Men vi vet också att varje projekt är unikt och vi gör därför anpassningar i processen från projekt till projekt.
Även om vår grundprocess ser väldigt linjär ut när man ritar ut den i sin helhet så är det inte hela sanningen. I nästan alla moment finns det mindre iterationer som typiskt innefattar aktiviteterna: planering, kravställning, analys, genomförande, test och utvärdering - alltså en agil process.
Varje kund och projekt är unikt och vi gör därför anpassningar i processen från projekt till projekt. Vi låter vår analys av uppdraget och vår strategi styra vilka arbetsmoment som ska ha högst prioritet eller få mest resurser. Det handlar dels om att inte slösa med vår uppdragsgivares budget, dels om att vi vill arbeta målfokuserat. Om vi ser att det finns aktiviteter som inte bidrar till att vi når målen så ska vi inte lägga tid, kraft och pengar på dem.