Vi är nominerade till Designpriset – hjälp oss ta hem vinsten!

Vi är stolta (och lite pirriga) över att meddela att vi deltar i Svenska Designpriset – en av Sveriges mest prestigefyllda tävlingar inom visuell kommunikation.

Ett av våra case har blivit utvalda att tävla – och nu inväntar vi resultatet från omröstningen. 


 

Vårt tävlingsbidrag

Kungliga Operan

Webbplats för Kungliga Operan – en tillgänglig, modern och inspirerande upplevelse där föreställningarna står i fokus och en yngre publik bjuds in att upptäcka Operan.

Röstningen är avslutad och vi inväntar med spänning resultatet.

Designpriset - Webbplats för Kungliga Operan – en tillgänglig, modern och inspirerande upplevelse

Design och visuell identitet

För Kungliga Operan skapade vi en webbplats som förenar tradition och förnyelse. Uppdraget var att bevara känslan av Sveriges anrika nationalscen och samtidigt göra den tillgänglig, inspirerande och relevant för en yngre publik.

Det visuella uttrycket hämtar färger ur historiens kulisser och kombinerar typografi som rör sig mellan dåtid och nutid. Grafiska element bär varumärkets röst och skapar balans mellan elegans och enkelhet.

Som en del av uppdraget utvecklade vi:

  • Nytt visuellt digitalt uttryck
  • Kompletterande färgpalett
  • Grafiska element
  • Design för tillgänglighet och tydlig biljettköpsprocess

 

Bakom kulisserna på vårt designarbete

Filmen visar hur vi tolkat Operans själ i färg, form och rörelse.
Ett visuellt uttryck där historia möter samtid – med känslan i centrum.

Vad är Designpriset?

Designpriset är en årlig tävling som hyllar kreativ kommunikation och formgivning i Sverige. Här belönas idéer, design och hantverk som gör skillnad – i både pixel och print.

designpriset.se

om-svenska-designpriset.jpg