Limetta hjälper Saferoad Sverige med ny digital närvaro
Saferoad Sverige bildades under våren 2018 och är en sammanslagning av tre bolag från Saferoadkoncernen. I och med att det nya bolaget bildades skulle tre webbplatser bli en. Den nya digital närvaron ska förutom att vara användarvänlig och modern även bidra till att nå Saferoads affärsmål.
– Vi behövde nya idéer och lösningar till vår digitala närvaro och en lyhörd samarbetspartner som visar förståelse för oss och vår bransch. Allt det här hittade vi i Limetta, säger Jörn Jönsson, VD Saferoad Sverige AB.
– En stor bidragande faktor till att vi valde Limetta är den positiva personliga känslan och kompetens vi kände redan vid första mötet, säger Izabella Falck, kommunikationsansvarig Saferoad Sverige.
Om Saferoad
Saferoad finns i 21 länder och erbjuder högkvalitativa lösningar för myndigheter och företag som jobbar med infrastruktur. Bolaget utvecklar innovativa och hållbara lösningar som skyddar och stödjer människor som är på väg - vare sig de går, cyklar eller kör bil.Produkterna och lösningar medverka till att reducera antalet döda och allvarligt skadade i trafiken och innefattar ett sortiment med stor räckvidd av produkter och tjänster i kombination med omfattande kunskap och expertis.