Friends Arena väljer Limetta som digital byrå
Friends Arena, Sveriges nationalarena för herrlandslaget i fotboll, väljer Limetta som ny digitalbyrå. Uppdraget innefattar att ta fram en ny användarvänlig webbplats för att presentera arenans kompletta utbud av evenemang, konferensmöjligheter och VIP-erbjudanden.
"-Friends Arena har snabbt blivit ett välkänt landmärke i Sverige och är den naturliga platsen för stora ögonblick inom sport, musik och nöjesvärlden. Vi är glada att Nationalarenan valt oss som samarbetspartner för sin digitala satsning", säger Marcus Johnson, VD Limetta.
Projektet innefattar UX, design samt frontend och backend-implementation i Umbraco 7.
Om Friends Arena
Friends Arena är Sveriges nationalarena och en av världens mest moderna arenor. Med fri sikt från alla platser, den senaste kommunikationstekniken, öppningsbart tak och en kringservice utöver det vanliga, får alla gäster en helt ny möjlighet att uppleva de stora ögonblicken. Publikkapaciteten är 75 000 vid konserter eller 50 000 sittande. Friends Arena är, med stöd av Swedbank, namngiven efter antimobbningsorganisationen Friends, med syftet att ge organisationen ökade möjligheter att nå ut med sitt arbete till barn och unga i skolor och idrottsföreningar.