Kunduppdrag

Ny webbplats till Einar Mattsson i Episerver

När fastighetsbolaget Einar Mattsson sökte ny webbyrå föll valet på Limetta. De var i behov av en digital partner med kreativ höjd och god teknisk kompetens inom Episerver. 

Eftersom de sett och gillat våra tidigare projekt kontaktade de oss och det visade sig - vi gillade dem riktigt mycket också!

Till att börja med tog vi över deras befintliga webbplats och gjorde några mindre ingrepp på specifika funktioner som behövde lite kärlek. Sajten vad dock daterad och stötte inte alls de mål som Einar Mattsson ville uppnå. Vi började därför tillsammans att snickra på en relansering av webbplatsen med ett nytt fokus och tydliga målsättningar. 

Lösning

Genom att skapa ett snyggt och lättarbetat ramverk för presentation av Einar Mattssons byggprojekt kan redaktörerna nu skapa snygga och representativa presentationer av projektet. Där kan de berätta om vad projekten syftar till och hur många nya hyresrätter som byggs – eftersom det är ett hett ämne i bostadsmarknaden i Stockholm.

Opinion och politiker kan enkelt hitta ingående information om de olika projekten som Einar Mattsson arbetar och har arbetat med. Genom nyhetsflödet kan målgruppen överskådligt se att det hela tiden händer nya saker.

Konkurrensen om personal inom fastighetsbranschen är nästan lika tuff som den om hyresrätter i Stockholm och ett syfte med webbplatsen för Einar Mattsson att attrahera nya medarbetare genom så kallad employer branding. 

Vi lyfter därför fram befintliga medarbetare och låter dem med egna ord berätta om deras positiva bild av bolaget – på så sätt skapar vi förtroende och en bild av företagets kultur.

Många som besöker webbplatsen är personer som letar efter en hyresrätt eller ska logga in på ”mina sidor”. De kan snabbt få en överblick över antalet hyresrätter som finns lediga med hjälp av snabbingångar på startsidan. 

Vi har också lyft fram att Einar Mattsson bygger bostadsrätter för olika behov och målgrupper, för de som är beredda att köpa i stället för att hyra.

Resultat

Resultatet blev ett lyckat samarbete och en webb som på ett attraktivt sätt hjälper Einar Mattsson att växa. Efter lanseringen har Einar Mattsson fått god feedback både internt och från användarna, vilket visar sig genom färre avhopp från webbplatsen och längre tid spenderad på sajten.

Redaktörerna kan jobba mer flexibelt och snabbare genom att återanvända block som skapats i Episerver på olika sidor.