Vad kunder vill ha i samarbetet med sin byrå
Digital kompetens och proaktivitet är vad kunderna rankar högst i önskelistan till sina byråer enligt Årets byrå, en årlig branschstudie där Limetta i år tog en tredje plats i kategorin ”Digitala byråer”.
Under de senaste åren har proaktivitet legat i topp som det enskilt viktigaste förbättringsområdet för svenska kommunikationbyråer. Men den digitala transformationen påverkar alla och landets kommunikationsköpare anser att detta är det viktigaste för landets byråer att bli bättre på, säger Pia Grahn, vd för analys- och konsultföretaget Regi, som står bakom branschstudien Årets Byrå.
Limetta fick högsta betyg i såväl digital kompetens (9,33 av 10) som proaktivitet (9,11 av 10) i undersökningen i år och rankar därmed högst bland Sveriges digitala byråer.
Marcus Johnson, VD på Limetta kommenterar:
- Vi vet av erfarenhet att proaktivitet tillsammans med vår förmåga att hålla oss uppdaterade kring den digitala utvecklingen är det som våra kunder efterfrågar när vi hjälper dem att bygga morgondagens digitala lösningar.
- Vi behöver dessutom alltid ha bästa möjliga kunskap om våra kunders marknad och deras målgrupper. Alla kundteam på Limetta avsätter veckovis tid för att hänga med i utvecklingen, inte bara vad som rör våra enskilda kunder utan självklart alltid sett ur ett större perspektiv.
För kontakt och mer information:
Marcus Johnson, VD Limetta