Kunduppdrag

Mäklarringen med ny design på Episerver

Mäklarringens webbplats är ett helhetsuppdrag där vi tagit fram koncept, UX, design och utveckling. 

Vi har även hjälpt till med innehåll i form av bildmanér, bilder och copy för hela webbplatsen.

Målsättningen med projektet var

  • Öka antalet leads

  • Rekrytera genom att väcka intresse hos studenter och blivande kontorsägare

  • Göra en varumärkesförflyttning

  • Ta fram en smart webbplats som genom personalisering automatiskt anpassar innehållet

  • Kunna mäta och följa upp aktiviteter på webbplatsen

Koncept

De viktigaste sakerna vi identifierade

  • Webben och ramverket ska vara attraherande för försäkra kunden om att deras bostad ska bli presenterad på absolut bästa sätt i syftet att nå ett högre slutpris

  • Att lyfta fram ytor för mäklarna i syftet att rekrytera nya mäklare och kontorsägare
  • Att presentera data från FasAd på bästa aptitliga, överskådliga sätt utan manuell handpåläggning

Så gick vi tillväga

Mätning

Vi satte tillsammans med kunden upp tydliga mätpunkter (KPI:er) och gjorde en nollmätning vid projektstarten. På så sätt kunde vi följa upp målen och se var eventuella förbättringsåtgärder behövdes.

Teknisk lösning

Webbplatsen är byggd på Episerver med integration med mäklarsystemet FasAd (Objektsinformation) och CRM. 

Mäklarringen webbplats Limetta

Vi valde att bygga sökfunktion med tekniken React vilket ger oerhört snabb respons
- som i sin tur leder till en god användarupplevelse.

Design

I flera workshops tillsammans med nyckelpersoner tog vi fram ett designmanér med fokus på två saker; varumärkesförflyttningen samt ett attraktivt gränssnitt där kunder upplever att deras bostad kommer presenteras på bästa möjliga sätt. Syftet är givetvis att stärka Mäklarringens affär och varumärke.