Svensk e-handel växer och närmar sig 50 miljarder kronor 2015
De digitala kanalerna blir ständigt viktigare för Svensk detaljhandel. Under Q1 ökade e-handeln med 19 % och kan i år nå en omsättning om 50 miljarder kr.
75% av konsumenterna använde mobilen under delar av köpprocessen första kvartalet och de som använder både fysiska och digitala kanaler köpte för 40 % mer enligt e-barometern Q1 2015 . Fyra av tio webbutiker är fortfarande inte mobilanpassade och detta blir ännu viktigare i och med Googles favorisering av mobilanpassade webbplatser.
Limetta har i flera år arbetat med PIM-system (Product Information Management) för att hantera och marknadsföra produkter i flera kanaler (multichannel, omnikanal) där e-handel, affärssystem och fysiska butiker använder och är integrerade i samma system. Självklart utvecklar vi både PIM och e-handel anpassade för mobila plattformar och bygger responsiva system. Kontakta oss på 08-588 22 880 eller info@limetta.se om du vill höra mera om våra PIM-lösningar.
En responsiv multikanal PIM-lösning, skärmdump från iPhone