Vilka är vi?

En webbyrå i Stockholm med Sveriges bästa kunder

På Limetta vet vi att nyckeln till framgångsrika webbprojekt ligger i en god relation till våra kunder. Vi är experter på digitala lösningar och våra kunder på sina affärer. 

Med vår djupa tekniska kompetens och kreativa höjd är vi stolta att kalla oss för en fullservicebyrå. En webbyrå utan onödig prestige som vill göra vardagen lite enklare för våra kunder och deras användare.

Webbstrategi, UX och webbdesign

Alla webbprojekt har ett mål, men det är inte alltid vägen till målet är helt uppenbar. Det är där webbstrategi kommer in i bilden. Innan vi vet vart vi ska tar vi reda på var vi står och väljer därefter väg, metod och definierar tid och kostnad att ta sig dit.

I den webbstrategin väger vi tid, kostnad och kvalitet mot varandra för att hitta rätt väg för projektet och en budget som passar vår kund.

Med webbstrategin som grund blir det taktiska arbetet för våra UX- och webb-designers effektivare och mer träffsäkert. Deras expertis gör resan till målet så enkel som möjligt.

Här kan du läsa mer om hur vi arbetar med webbstrategiUX och design

Publiceringsverktyg (CMS) som Episerver, Umbraco eller WordPress

Att webbplatserna vi bygger ska fungera optimalt både för dina besökare och för webbredaktörerna som ska arbeta i det, är en självklarhet. Responsiv design, d v s att innehållet på webbplatsen anpassar sig efter den enhet besökaren använder är en hygienfaktor i alla våra projekt.

Vi bygger våra webbplatser på moderna plattformar för webbpublicering och innehållshantering. Med ett bra content management system (CMS) i grunden är mycket vunnet. Vi arbetar ofta i branschledande Episerver, Umbraco eller Wordpress och hjälper våra kunder att välja rätt CMS för just sin webblösning. 

E-handel, PIM och produkthantering

E-handel

E-handeln i Sverige växer med över 20 % per år och omsätter nära 50 miljarder (2015) årligen. I de nordiska länderna är i princip alla uppkopplade. Internetpenetrationen är 96 % i genomsnitt och snart handlar i princip alla på nätet.

För många av våra kunder är e-handeln en central del av deras verksamhet. Att driva en effektiv e-handel handlar både om att ha ett enkelt, intuitivt köpflöde och att göra löpande optimeringar för ökad konvertering.

E-handel via mobilen ökar stadigt och nära 80 % av konsumenterna använder mobilen under hela eller delar av köpprocessen. Trots det är förvånansvärt många webbshoppar inte anpassade för mobilen. Kunder förväntar sig god interaktionsdesign (UX), responsiva gränssnitt för olika typer av enheter och inte minst, bra och tydlig information om produktegenskaper, leverans och pris.

Sökordsoptimering (SEO) är kritiskt för alla e-handlare som vill synas på sin marknad, när i stort sett alla köp som görs online startar i en sökmotor.

Omni channel eller multikanal

Ännu färre är anpassade för den fragmenterade köpbeteende många kunder uppvisar, som att till exempel påbörja ett köp i mobilen för att sedan avsluta på en dator, eller tvärtom. Det kallas omnichannel och är ett ord på många e-handlares läppar just nu och beskriver en sömlös process centrerad kring kunden med hjälp av digitala verktyg. Kunderna förväntar sig att mötas av samma information, utbud och priser oavsett om man besöker företagets butik, webbplats eller mobila applikation.

 

Limetta PIM – produkthantering för e-handel 

Baserat på flera års erfarenhet av e-handel från olika branscher har vi på Limetta utvecklat ett system för produkthantering som möjliggör just detta. Enkel hantering av komplexa produkter i flera säljkanaler.

Limetta PIM – produkthantering för e-handel

Baserat på flera års erfarenhet av e-handel från olika branscher har vi på Limetta utvecklat ett system för produkthantering som möjliggör just detta. Enkel hantering av komplexa produkter i flera säljkanaler.

Limetta PIM är ett modulbaserat system som lagrar information om produkter och dess egenskaper. PIM står för product information management och är just det – ett verktyg för dig att behålla kontrollen över din produktinformation. Det är till för att lagra och hantera all produktinformation på ett och samma ställe för enkel export till ett obegränsat antal kanaler, till exempel mobilt, webb eller en fysisk butik.

Genom att samla informationen i ett centralt system säkerställer vi att produktinformationen som når konsumenterna alltid är uppdaterad, korrekt och godkänd av rätt personer. Därefter är det enkelt att snabbt publicera ut den på rätt sätt i en eller flera säljkanaler. Man kan se produkthanteringen som navet i e-handelslösningen. Läs mer om Limettas PIM-lösning!

Limetta PIM 

Webbutveckling och systemintegration

Limettas systemutvecklare är alltid med från början i webbprojektet och arbetar parallellt med UX- och webbdesignern för att säkerställa att även de tekniska aspekterna tillgodoses från början. Användarvänlighet handlar inte bara om flöden och design utan lika mycket laddningstider och stabila tekniska lösningar. På Limetta har vi några av Sveriges vassaste systemutvecklare och experter för webbutveckling. 

Moderna, responsiva webbplatser med avancerade integrationer, javascriptdrivna applikationer och system för produkthantering (PIM) är vår vardag.

Gemensamt för våra tekniska lösningar är att de är baserade på välbeprövad teknik, t ex AngularJS, Microsoft .NET och SQL Server.

Dags att byta webbyrå?

Våra medarbetare hör till de vassaste i branschen, och vi rekryterar medvetet människor med olika bakgrund från både beställarsidan och byråsidan. 

Letar du efter en webbyrå i Stockholm som värdesätter långsiktiga kundrelationer, förstår hela kedjan i ett webbprojekt från strategi och kreativ idé till teknisk realisering – och som dessutom är trevliga att jobba med? 

Då ska du kontakta oss!

Kontakta oss