Nyhet-

Limetta är Svenska Hems nya webbyrå

Limetta kan stolt meddela att Svenska Hem har valt Limetta som webbyrå i deras senaste digitala satsning. Målet är att stärka varumärket och inspirera till köp.

UX, koncept och design

Inledningsvis skall vi ta fram UX – User Exeperience som på Svenska kallas interaktionsdesign eller användarupplevelse. Målet är en tydlig navigation, intuitivt köpflöde och inspirerande miljöer.

Koncept och design skall ge en enkel och avskalad användarupplevelse som ger en känsla för enskilda produkter och hela möblemang. Vi vill ge besökarna trevliga inredningstips och lyfta fram miljöbilder med en modern design.

Umbraco CMS för hantering av webbplatsen

Webbplatsen skall vara användarvänlig, lättnavigerad och underlätta det dagliga arbetet för administratörerna. Umbraco CMS har skräddarsydda redaktionella flöden som gör det lätt att framgångsrikt kunna kommunicera på den nya webbplatsen.

Umbraco är ett väldigt flexibelt Content Management System (CMS). Det ger oss stora möjligheter att utforma både den publika och den administrativa delen av en webbplats utifrån de behov och mål som våra kunder har. Redaktörer och andra som arbetar dagligen med webbplatsen behöver inte ha några kodkunskaper eller tänka på hur sidorna ser ut i olika typer av enheter.

PIM – Product Information Management

Svenska Hem saknar idag möjlighet att på ett flexibelt och enkelt sätt administrera sina produkter. Med Limetta PIM kan arbetsflödet med produkthanteringen effektiviseras, onödigt dubbelarbete har tagits bort och man kan därmed alltid hålla produktinformationen uppdaterad.

Limetta PIM är navet i kundens e-handelslösning och hanterar och lagrar all produktinformation på ett och samma ställe för enkel export till obegränsat antal kanaler.

PIM står för Product Information Management och är ett kraftfullt administrativt system som kan ses som navet i ett företags e-handelslösning. Det är till för att lagra och hantera all produktinformation på ett och samma ställe för enkel export till ett obegränsat antal kanaler, till exempel mobilt, webb eller en fysisk butik.