Uppdrag

Attefallshus - kampanjsajt för K-rauta

K-rauta gjorde en satsning på attefallshus och skapade arkitektritade hus med en fördelaktig prismodell. De önskade en mikrosajt där potentiella kunder skulle kunna utforska de olika modellerna, drömma och planera samt boka ett möte med en expert för att sedan köpa ett attefallshus.

Uppdraget bestod av koncept, UX, design, frontend, backend, implementation i Umbraco samt trycksaker.

 

En inspirerande kampanjsajt för K-rautas kunder som vill bygga och köpa exklusiva attefallhus av det rätta virket.

Uppdraget

Utmaningen
För att visa på mångfalden och möjligheterna med husmodellerna ville vi skapa en konfigurator eller “byggverktyg”. Besökaren skulle där kunna laborera och prova olika takformer, stilar, färg på ytskikt osv. Det egna huset skulle sedan gå att dela via mail eller facebook.

Lösningen
Vi skapade en design som inspirerats av olika mäklarsidor eftersom attefallshusen har ett liknande innehåll med t ex beskrivning, bilder och ritningar. Vi ville också förtydliga flödet över själva planerings- och byggprocessen för att förenkla och för användaren hur det faktiskt går till. Call-to-actions placerades på utvalda ställen för bästa effekt. Webbplatsen är givetvis responsiv och är byggd på Umbraco CMS.

Attefallshus - en inspirerande kampanjsajt för K-rauta från Limetta 

Produktsidan

Sidan som beskriver husets specifikationer och utseende byggdes med en "stickymeny" som länkar ner till de olika sektionerna på sidan.

 Kampanjsajt för K-rauta Attefallshus, Limetta

 

  Se fler uppdrag